Zapobieganie korozji na podwoziu i w układzie wydechowym pojazdu

Najbardziej niezawodnym sposobem na walkę z rdzą jest jej zapobieganie.

Jeśli jednak rdza jest już obecna na podwoziu czy innych powłokach samochodu, można ją usunąć papierem ściernym lub szlifierką, nałożyć środek antykorozyjny, zagruntować, a następnie pomalować, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się rdzy. Upewnij się, że dokładnie usuwasz rdzę i zapobiegasz jej ponownemu powstawaniu, w przeciwnym razie proces korozji będzie po prostu kontynuowany pod warstwą farby.

Zapobieganie korozji na podwoziu i w układzie wydechowym pojazdu

Powstrzymaj korozję zanim zniszczy twój samochód

Rdza jest skutkiem reakcji chemicznej między tlenem a metalem, zwykle żelazem w stalowych częściach samochodu, i zagraża integralności pojazdu. Pozostawiona bez kontroli korozja może ostatecznie zniszczyć pojazd, nie będzie się on nadawał do naprawy i dalszego użytkowania na drodze. Korozja może pojawiać się na każdej odsłoniętej metalowej części w samochodzie, na karoserii, w panelach podłogowych, drzwiach, podwoziu, w układzie wydechowym. Nawet zbiornik paliwa jest podatny na rdzę, w tym wewnątrz, gdzie korozja może rozprzestrzeniać się praktycznie niezauważona.

Nawet jeśli parkujesz w garażu, twój samochód jest stale narażony na działanie wilgoci. Karoseria pojazdu jest pomalowana i zabezpieczona, aby zapobiec rdzy i korozji, ale układ wydechowy samochodu jest nie tylko najbardziej narażony na działanie czynników zewnętrznych, ale również nie jest dobrze chroniony. Podczas jazdy rury wydechowe i tłumik są stale poddawane działaniu wody, soli i innych zanieczyszczeń, które mogą je uszkodzić i powodować rdzewienie. Dokładnie spłukując spód samochodu, usuwasz sól drogową i inne żrące zanieczyszczenia, które mogą gromadzić się z czasem i powodują korozję metalowych elementów układu wydechowego.

Więcej o ochronie powłok pojazdu przed korozją i preparatach antykorozyjnych przeczytasz na stronie https://grupaurban.pl/zabezpieczenie-powlok-w-samochodzie-przed-korozja-i-nie-tylko/. Nałożona powłoka z farby wysokotemperaturowej lub powłoki proszkowej może pomóc chronić powierzchnie układu wydechowego i zapobiegać ich uszkodzeniu przez wilgoć i zanieczyszczenia. Warsztat blacharsko-lakierniczy może zastosować taką specjalną farbę lub powłokę antykorozyjną, dzięki czemu układ wydechowy jest praktycznie odporny na warunki atmosferyczne.

Rekomendowane artykuły